Csoki mousse quinoa muffin – glutén-, tej-, tojásmentes

Csoki mousse quinoa muffin – glutén-, tej-, tojásmentes

Ahogy ígértem, megosztom a csoki mousse muffin receptjét.

16 db kisebb muffinhoz:

180 g quinoa pehely esetleg apró zabpehely
kb. 400 g alma nagy lyukú reszelőn lereszelve (tiszta súly) vagy ennek megfelelő almapüré
kevés édesítés, én kb. 2 evőkanál mézet használtam, de lehet pl. stevia is

Csoki krémhez:

200 ml hűtött! kókuszkrém (Delcoco, Cocomas)
100 g magas kakaó tartalmú csoki (kb. 60%-os)
2 tk. tápióka keményítő vagy habfixáló vagy pudingpor, esetleg zselatin fix

1-2 banán vékonyabb karikákra vágva

Elkészítés:

A reszelt almát összekevertem a quinoa pehellyel. Kézzel át kell gyúrni, hogy az alma összetörjön és levet tudjon engedni. Ha almapürét teszünk bele, kicsit folyékonyabb lesz, de nem baj, mert felszívja a gabona a nedvességet, így kapunk jó tészta alapot. Inkább kicsit híg legyen, mint száraz, mert az a fogunk alatt is ropog majd. Ha túl száraznak találjuk a tésztát, kis vizet önthetünk hozzá. Kis szilikon muffin formákba töltjük kb. hüvelykujj vastagságúra.

180 fokos sütőben kb. 20 percig sütjük. Ha túl lágy, akkor picit tovább sütjük. Ahogy hűl, száradni fog.

Közben elkészül a krém. A csokit megolvasztjuk, a behűtött kókuszkrémet pedig gépi habverő segítségével habbá verjük. (fontos, hogy hűtő hideg legyen). Félidőben hozzáadjuk a tápióka keményítőt, de ha van otthon habfixáló, azt is lehet egy fél csomaggal. Viszonylag kemény habot tudunk verni. Nem szabad túlverni. Belekeverjük az olvasztott csokit. Ha nagyon keserűnek érezzük, kevés édesítést tehetünk bele, főleg por formában, pl. porcukor, por édesítő.

Felkarikázzuk a banánt és ráhelyezzük a kihűlt muffin alapra. Utána rákanalazzuk a csoki krémet és a hűtőben pihentetjük, amíg kicsit megszilárdul.

Jó étvágyat!