Mindenmentes banán alapú csokis gyümölcsös muffin – gluténmentes

Mindenmentes banán alapú csokis gyümölcsös muffin – gluténmentes

 

Ez a muffin nagyon egyszerű, glutén,- tej,- tojás mentes. Ajánlom ételintoleranciásoknak, allergiásoknak, gyerekeknek, felnőtteknek. Minimális édesítés kell csak hozzá. Nem tartalmaz hozzáadott zsiradékot.

Hozzávalók kb. 14 db muffinhoz:

3 banán pürésítve
100 g hajdina liszt
100 g rizsliszt vagy barna rizsliszt (zabliszttel is működhet, de nem próbáltam)
3-4 ek. kókuszkrém vagy rizskrém (esetleg elhagyható, de akkor annyival több legyen a víz és legyen benne egy kanál valamilyen zsiradék)
160 ml víz
2-3 ek. rizsszirup vagy méz vagy más édesítő, de ha por forma, akkor kicsit több víz kell hozzá
1 csomag vaníliás cukor vagy kevés édesítő (stevia) és egy késhegynyi vanília őrlemény (elhagyható)
fél tk. őrölt fahéj (elhagyható)
fél csomag foszfát mentes sütőpor (7 g)
50 g magas kakaótartalmú csoki kis darabokra törve
pár szem fagyasztott vagy igazi eper, vagy más gyümölcs is lehet pl. áfonya, esetleg aszalt vörösáfonya, mazsola beáztatva
csipet só

A banánokat pürésítjük villával, krumplinyomóval vagy botmixerrel. A többi hozzávalóval összekeverjük, (ha nagyon sűrűnek találjuk, pici vizet önthetünk még hozzá) majd zsírozás nélkül szilikon muffin formába tesszük papír nélkül. Először csak a felét töltjük meg, beleteszünk fagyasztott vagy igazi áfonyát, epret, összetört csoki darabokat (ez a legjobb). Aztán rákanalazzuk a többi tésztát. Esetleg a tetejére is tehetünk gyümölcsöt, de akkor ne tegyük tele a formát, mert különben kifut belőle. Kb. 30 percig sütjük előmelegített sütőben 175 fokon.

Megjegyzés: Vegyük figyelembe, hogy a fagyasztott gyümölcsök levet eresztenek, érdemes előtte kiolvasztani. Ha aszalt gyümölcsöt használunk, szárazabb lesz a tészta és esetleg kicsit több vizet is elbír.

Akkor jó, ha már barnul a teteje és nem fehér. A gluténmentes lisztek miatt akkor jó az állag, ha kicsit lágyabb.

A recept szerintem normál búzaliszttel is működik, de még nem próbáltam.